REWOLUCJA
Prace nad technologią hybrydową, wodorową i autami elektrycznymi Toyota rozpoczęła równolegle już w 1992 roku. Cztery lata później zaprezentowała pierwsze auto wyposażone w ogniwa paliwowe bazujące na nadwoziu RAV4. Podczas gdy hybrydy weszły do codziennego użytku i zdobyły ogromną popularność, ogniwa paliwowe Toyoty nadal były udoskonalane, tak aby w momencie debiutu oferować maksymalną funkcjonalność, bezawaryjność i bezpieczeństwo.
Historia prac nad technologią wodorową
MODELE KONCEPCYJNE
Oto niektóre prototypy i auta testowe, które poprzedziły Toyotę Mirai.
FCEV-1
Pierwsze auto Toyoty napędzane wodorem bazowało na modelu RAV4 i zadebiutowało w 1996 roku.
FCHV-3, 4 a 5
Kolejne auta koncepcyjne wykorzystywały nadwozie modelu Highlander. Od 2001 roku Toyota prowadziła w Japonii testy drogowe, aby sprawdzić, jak technologia radzi sobie w rzeczywistych warunkach jazdy.
FCHV-ADV
Pierwszy model wyposażony w wysokociśnieniowy zbiornik wodoru oferował zasięg na jednym tankowaniu przewyższający tradycyjne auta spalinowe.
FCV Concept 2013
Model koncepcyjny, na bazie którego powstała pierwsza generacja Toyoty Mirai, posiadał dwa zbiorniki na wodór umieszczone pod podłogą pojazdu.